کد خبر 44768
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۰

مسئولين دو روزنامه هفت صبح و تماشا طي روزهاي گذشته اقدام به توزيع گسترده و رايگان اين نشريات در نمايشگاه کتاب تهران کرده‌اند.<BR>

به گزارش مشرق، با گذشت ? روز از برگزاري بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران، کيوسک‌ها و غرفه‌هاي توزيع دو روزنامه «هفت صبح» و «تماشا» شمارگان پرتعدادي از اين دو روزنامه منصوب به رئيس دفتر رئيس جمهور را در نمايشگاه کتاب به صورت رايگان توزيع مي‌کنند، اين در شرايطي‌ست که ساير روزنامه‌هاي صبح تهران يا اجازه حضور و توزيع در نمايشگاه را نيافته‌اند و يا پس از چند روز فعاليت غرفه آنها از سطح نمايشگاه جمع‌آوري شده است.

مشاهدات خبرنگار فردا از نمايشگاه کتاب تهران حاکي‌ست حجم انتشار و توزيع اين روزنامه‌ها در فضاي داخلي و خارجي نمايشگاه به حدي است که نسخه‌هاي پرشماري از اين روزنامه‌ها بلااستفاده و مانند کاغذهاي باطله روي زمين ريخته مي‌شوند و يا بازديدکنندگان براي استراحت و يا صرف غذاي خود از آنها استفاده مي‌کنند.

اين ريخت و پاش فرهنگي، در حالي صورت مي‌گيرد که طي هفته‌هاي گذشته پرسش‌هاي جدي از سوي اصحاب رسانه و حتي مردم درباره تأمين هزينه‌هاي اين دو روزنامه در سطح جامعه مطرح شده و حتي برخي پيگيري‌ها به آنجا انجاميده که موسسه‌ «ارتباط پويا»، به عنوان مسئول انتشار و احتمالا سرمايه‌گذار اصلي روزنامه هفت صبح و هفته نامه يکشنبه، فاقد هرگونه سابقه حضور و سرمايه‌گذاري در عرصه رسانه کشور است. از سوي ديگر اين ابهامات آنجا قدرت بيشتري مي‌گيرد که اين موسسه هيچ‌گونه ردپايي از ثبت خود در مراجع رسمي و روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران باقي نگذاشته و اين نظريه را تقويت مي‌کند که به احتمال اين موسسه تنها يک نام براي انحراف اذهان عمومي از توجه به سرمايه‌گذار و چهره اصلي پشت پرده اين نشريات است.

در روزهاي گذشته «اسفنديار رحيم مشايي» رئيس دفتر رئيس جمهور و رئيس کميسيون فرهنگي دولت هر گونه ارتباط خود را به صورت نهادي و ارگانيک با انتشار روزنامه هفت صبح و هفته نامه يکشنبه رد کرده اما نشانه‌ها و حکم مشاورت حاکي از نزديکي «علي مزيناني» مديرمسئول روزنامه هفت صبح با «ابوالحسن فقيه» رئيس جمعيت هلال احمر ايران و از نزديکان مشايي است.

حال با توجه به شفاف نبودن منابع مالي روزنامه‌هاي هفت صبح و تماشا از سويي، و توزيع و انتشار گسترده و اسراف‌گونه اين روزنامه‌ها در فضايي چون نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران اين پرسش را مطرح مي‌سازد که در شرايط عادي قيمت تمام شده يک روزنامه ? رنگ با تعداد صفحات بالا (?? صفحه) و تحريريه‌اي مرکب از روزنامه‌نگاران باسابقه (که احتمالا رقم دستمزد بالايي دارند) بيش از قيمتي‌ست که روي اين روزنامه‌ها درج مي‌شود، اما چگونه مديران اين روزنامه‌ها همين مقدار اندک قيمت را هم ناديده گرفته و اصولأ با چه توجيه اقتصادي اقدام به نشر گسترده اين نشريات به صورت رايگان مي‌کنند؟

آخرين پيگيري‌هاي خبرنگار فردا حاکي‌ست اين بذل و بخشش رسانه‌اي در شرايطي انجام مي‌شود که مسئولان نمايشگاه کتاب تهران با درخواست حضور غرفه‌هاي توزيع بسياري از روزنامه‌هاي کثيرالانتشار پايتخت در نمايشگاه بيست و چهارم مخالفت کرده و حتي غرفه‌هاي يکي از روزنامه‌هاي صبح تهران را در روزهاي اوليه، از محيط نمايشگاه جمع‌آوري کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس